Forum - Verkiezingen!!

Geplaats door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:13.
Was hier al een topic over? Dan daarvoor mijn excuus. Maar het zat er in ieder geval aan te komen...
Bespreek hier alles over de komende verkiezingen
Wat gaan de wielerflitsers stemmen en wie vinden we:
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt

etc etc etc.

Reacties

[1] 2 3 4 5 6
Geplaatst door Rhohan op woensdag 26 mei 2010 om 11:14
Ik twijfel vooralsnog tussen D66, PvdA en VVD smiley
Geplaatst door Tammeej op woensdag 26 mei 2010 om 11:25
twijfelen tussen pvda en vvd, dan weet je echt neit wat je wiltsmiley
Geplaatst door Oscar Sevilla op woensdag 26 mei 2010 om 11:29
SP, zonder seconde twijfel
Geplaatst door remco2103 op woensdag 26 mei 2010 om 11:31
Ik mag nog niet stemmensmiley maar als ik het mocht, zou ik VVD doen denk ik.
Geplaatst door Derwin op woensdag 26 mei 2010 om 17:45
Een blik in het forumoverzicht biedt soms uitkomst.
Verkiezingstopic

edit: @ onder mij
Dan is het dus de bedoeling om in het originele topic verder te gaan.
Geplaatst door Popovych op woensdag 26 mei 2010 om 17:48
VVD !!! zonder enige twijfel.
Als ik één partij haat is het: Groenlinks

[Geschikt voor coalitie met VVD:]
-CDA
-PVV
-TROTS
-D66
-CU
Geplaatst door maikel11 op woensdag 26 mei 2010 om 17:52
Ik ga ook VVD stemmen maar ik hoop toch niet op een coalitie met De PVV. Iedereen die daar op stemt is sowieso wereldvreemd en niet goed wijs. Dus ja ik beweer dat een groot percentage van Nederland niet goed wijs is.
Geplaatst door waggie op woensdag 26 mei 2010 om 18:08
Ik twijfel nog heel erg. Wordt overigens mijn eerste tweede-kamerverkiezing..

Ik twijfel tussen: PvdA/GL/D66/SP/CDA

Als Bos nog lijsttrekker van PvdA was had ik zeker op PvdA gestemd, Cohen komt behoorlijk dom over..
Geplaatst door Onie op woensdag 26 mei 2010 om 18:10
VVD.
Geplaatst door Nocentinifan op woensdag 26 mei 2010 om 18:15
Duidelijk VVD, je wilt toch niet dat Cohen het land bestuurt... heb je dat debat geien zondag...
Geplaatst door Bryanovic op woensdag 26 mei 2010 om 18:17
Ik neig ook naar de VVD, vooral omdat ik ook uit een VVD-nest komsmiley
Geplaatst door Schele Sjakie op woensdag 26 mei 2010 om 18:24
PvdA of D'66. Helaas willen ze allebei de studiefinanciering afschaffen dus dat hoef ik niet mee te wegen. Het probleem van de PvdA is dat ik het wel eens ben met veel standpunten, maar dat ik Cohen het niet geweldig vind doen.
Geplaatst door Derwin op woensdag 26 mei 2010 om 18:27
Quote van Derwin op woensdag 26 mei 2010 om 17:45:

Een blik in het forumoverzicht biedt soms uitkomst.
Verkiezingstopic

edit: @ onder mij
Dan is het dus de bedoeling om in het originele topic verder te gaan.

Hij-staat-nota-bene-nog-in-het-rijtje-met-actieve-forum-topics-link
Geplaatst door zacht op vrijdag 25 juni 2010 om 16:44
Deze is korter, ik ga hier verder:
Over een paar minuten gaat Rosenthal de pers inlichten over zijn bevindingen/conclusies. Live op politiek24, link
Geplaatst door zacht op vrijdag 25 juni 2010 om 16:54
Voorlopig leest hij alleen de krantenkoppen van de afgelopen weken voor.
Geplaatst door Oscar Sevilla op vrijdag 25 juni 2010 om 18:33
weg met die rechtse geneuzel!! gewoon PVDA-SP-GL en CDA, Rosenthal niet gelukt nu is het aan de beurt aan iemand van de PVDA
Geplaatst door stoemper op vrijdag 25 juni 2010 om 18:36
De besproken opties zijn:

VVD-PVV-CDA
VVD-PvdA-D66-GL
VVD-Pvda-CDA-D66-GL

Wat echter mijns inziens de beste coalitie zou zijn:

VVD-CDA-D66-GL-CU
Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 31 juli 2010 om 23:03
we krijgen nu dus een minderheidskabinet met gedoogsteun van PVV... ik weet niet maar ik vind in tijden als deze nu het wat moeilijker gaat we toch wel verlangen naar iniedergeval een meerderheidskabinet... ik vind cohen ook maar een 'watje' doe eens een keer brutaal en ga met verhagen praten over een kabinetsformatie tussen PVDA-GL-CDA en SP, ik denk dat verhagen meer voelt voor de SP dan PVV en GL is ondertussen ook gewoon een middenpartij geworden dus heb je gewoon een stabiele midden-links kabinet
Geplaatst door zacht op zaterdag 31 juli 2010 om 23:34
Een minderheidskabinet met de steun van Henk en Ingrid, mijn prono's zijn nooit denderend, maar ik gok op nieuwe verkiezingen in 2010.
Geplaatst door xistnc op zaterdag 31 juli 2010 om 23:52
Toch wel schrijnend voor de PvdA. Precies in de week dat onze mensen uit Uruzgan terugkomen, wordt de basis voor een rechts kabinet gelegd.

Gelukkig zijn er inmiddels voldoende geluiden binnen de PvdA die zelf inzien dat de missie verlengd had moeten worden en dat het vorige kabinet hier nooit over had moeten struikelen.
Geplaatst door Heuj op zondag 1 augustus 2010 om 00:26
hierover ben ik best tevreden eigenlijk. ik hoop dat pvv en vvd (=mijn partij) elkaar een beetje corrigeren: pvv minder sociaal, en vvd tikje harder op veiligheid en immigratie (zonder volledig de kant van geert op te gaan, koppenvoddentaks is onzin.)

ben erg benieuwd of geert zijn troepen een beetje in het gareel kan houden, anders denk ik dat xistnc gelijk krijgt.
Geplaatst door gibofan op zondag 1 augustus 2010 om 00:47
@xistnc,
Waarom oorlog blijven voeren?
Waarom Verhagen de koers van het kabinet laten bepalen?
Waarom meegaan met de Verenigde Staten?
Waarom weer beloften breken?
Geplaatst door xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 00:56
@gibofan: je vragen zijn nogal suggestief, maar laat ik me aan wat antwoorden wagen.

1) We voeren geen oorlog in Afghanistan, maar we voeren vrede
2) Mede door zijn bijdrage (en iig de bijdrage van zijn partij) heeft Nederland al jaren een vooraanstaande plaats in de wereld, iig een plaats die niet past bij de kleine stadstaat die we feitelijk zijn.
3) Die vraag laat ik schieten, misschien kun je hem anders formuleren als je echt een reactie wil.
4) Een belofte is een momentopname - het nakomen van die belofte is belangrijk, zolang daar meer voordelen dan nadelen aan kleven. Zodra het andersom wordt, kun je in onderling overleg afspreken de belofte in te ruilen voor een nieuwe afspraak.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 10:04
Of het al dan niet terecht is dat 'we' in Afghanistan aanwezig zijn/waren laat ik even in het midden. Feit is dat er afspraken gemaakt waren dat dit tot uiterlijk eind 2010 zo zou zijn. Ik ben geen PvdA-man, maar ik snap het standpunt van de partij goed. Het moddergooien over en weer en de schimmigheid rond bekendheid van brieven aan en van de NAVO verdienen geen schoonheidsprijs, dat kun je zo ongeveer elke politicus aanrekenen.
Overigens zijn Henk en Ingrid van mening dat het goed is dat 'we' vertrekken uit Afghanistan.
Geplaatst door Ivo1976 op zondag 1 augustus 2010 om 10:12
Twitter Wilders:
Echt ontzettend bedankt Job! Omdat jij een middenkabinet blokkeerde kan nu een rechtse politieke samenwerking ontstaan! Geweldig gedaan!

Hij heeft daar wel een punt. Maar iets zegt mij dat de PvdA liever de oppositie in gaat, ze kunnen met het rechtse kabinet goede oppositie voeren zodat ze bij de volgende verkiezingen de grootste partij kunnen worden.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 10:37
Dit minderheidskabinet wordt volgens mij echt het beste kabinet dat er ooit geweest is. In Denemarken zijn ze lyrisch over het concept, en als het in Nederland goed uitgevoerd wordt zullen wij ook snel om zijn. VVD en CDA leggen vantevoren vast op welke punten PVV ze steunt, in ruil voor steun van plannen van de PVV, en als ze eens een keer iets 'links' er door willen drukken, kunnen ze altijd steun zoeken van de PVDA of andere partijen.
Geplaatst door FMasciarelli op zondag 1 augustus 2010 om 10:44
Ik ben niet om en dat zal ook niet gebeuren. Liberalen aan de macht is het meest afschrikwekkende wat er is te bedenken.
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 10:50
Ik zei van tevoren dat ik zou emigreren als de PvV in de regering zou komen. Deze variant komt daar toch wel verdacht dicht bij in de buurt. Pfff, walgelijk. Wat 'n land.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 10:51
Het zijn liberalen met een on-liberaal standpunt over de hypotheekrenteaftrek.
Geplaatst door xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 10:59
@tendam: misschien kun jij in jouw omgeving de keuzes maken, die de volgende stemronde ander stemgedrag van Henk en Ingrid opleveren?
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 11:06
@xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 10:59

Daar zal meer voor nodig zijn hoor, b.v. politici die doen wat ze beloven en een belofte niet zien als een moment opname, want daar word je terecht keihard op afgerekend, zie het CDA...smiley
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 11:10
@xistnc
Mijn omgeving is het angstbeeld van de gemiddelde PvV-er, een kansenwijk... misschien moet ik Henk en Ingrid er eens uitnodigen.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:10
@FMasciarelli
Economisch gezien kun je het best liberalen aan de macht hebben.

@tendam
Veel plezier in het buitenland smiley
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:11
@tendam
Als je Henk en Ingrid in zo'n kansenwijk uitnodigt dan zullen ze de volgende keer júist op PVV stemmen...
Geplaatst door xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 11:14
@tendam: je zou je verbazen als je wist hoeveel PVV-stemmers in die kansenwijk van jou wonen.

@koel: het CDA is keihard afgerekend op de verstreken houdbaarheidsdatum van haar lijsttrekker.

@nocentinifan: iedereen heeft haar eigen economie, naast de nationale en de internationale economie. Voor de economie van jouw 'ongewenst kansarme medelanders' is liberale politiek wellicht minder gunstig.
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 11:16
@xistnc
Dat weet ik ook wel, maar zij beleven die wijk toch anders dan ik. Het gaat erom dat je niet volledig langs elkaar heen leeft.
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 11:22
@xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 11:14

Dat geeft aan wat voor stoffige, visieloze partij het is, iedereen zag dit, behalve het CDA zelf....
Geplaatst door Koel op zondag 1 augustus 2010 om 11:25
@Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:11

Eerder al wilde ik je allerlei opmerkingen aanrekenen, totdat ik in je profiel zag dat je nog onder de "zuurballenwet" valt...
Geplaatst door FMasciarelli op zondag 1 augustus 2010 om 11:26
@ Nocentinifan

Dat is jouw interpretatie. Ik ben in mijn overtuigingen roder dan wat er momenteel te vinden is in het politieke spectrum, dus een regering als deze zie ik als de teloorgang van de samenleving.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:26
@xistnc
Het is natuurlijk stom om als land kansarme buitenlanders toe te laten. Dat kost gewoon heel veel geld. Ik vind het Zwitserland-model nog het best. Daar laten ze niet veel immigranten toe.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:27
@Koel
Kinderachtige reactie van jou.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 1 augustus 2010 om 11:29
@Nocentinifan: Als je kijkt naar het Zwitsers elftal zou je dat niet zeggen: N'Kufo, Behrami, Yakin, Fernandes, Derdiyok. smiley
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 11:31
@nocentinifan
Koel heeft in zoverre een punt, dat jouw denkbeelden vrij kenmerkend zijn voor de Geenstijl-generatie. Toen ik 17 was (lang, lang geleden... namelijk 10 jaar smiley) was de SP dé partij onder jongeren, nu lijkt dat de PvV te zijn.
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:32
@Verweggistan
Ik zei dat ze niet veel immigranten toe lieten. Ze laten daar maar heel weinig immigranten toe en zeker geen kansarme immigranten. Aan die namen te zien zijn het inderdaad géén kansarme immigranten geweest smiley
Geplaatst door Nocentinifan op zondag 1 augustus 2010 om 11:33
@tendam
Oh maar ik zou nooit voor PVV stemmen. In deze tijden zou ik op VVD stemmen en als het economisch wat beter gaat zou ik op D66 of misschien zelfs GroenLinks stemmen.
Geplaatst door tendam op zondag 1 augustus 2010 om 11:38
@nocentinifan
GroenLinks? Dan zie ik de combinatie met het Zwitserland-model niet helemaal...
Geplaatst door xistnc op zondag 1 augustus 2010 om 11:39
@nf: ik heb het over ongewenst kansarme medelanders. Daartussen zit slechts een klein gedeelte 'toegelaten kansarme buitenlanders', zoals jij ze noemt.

Wat als jij arbeidsongeschikt raakt, nog voordat je de kans hebt gekregen je daartegen (aanvullend) te verzekeren en zonder dat een tegenpartij aan te wijzen is waarop je eea kunt verhalen?
Geplaatst door Euskaltel op zondag 1 augustus 2010 om 11:43
We moeten een economische crisis bestrijden op dit moment. Dit kan het beste met een kabinet dat orde op zaken stelt, met andere woorden een rechts kabinet. Een links kabinet zal veel vooruitschuiven, niet genoeg bezuinigen en op die manier krijgen we op den duur Griekse toestanden. Dat is toch niet wat we willen?
Een rechts kabinet is nu zeker de beste oplossing. Persoonlijk ben ik een rechtse VVD'er en heb er totaal geen problemen mee als de VVD een kabinet zou kunnen vormen met de PVV. Het is niet voor niets dat de PVV zoveel zetels heeft gewonnen, daar is een goede reden voor. De manier waarop de PVV zijn standpunten naar voren brengt is misschien niet de beste manier, maar wel een slimme manier.
Aangezien we in een compromissenland wonen is het niet erg om enigszins sterke standpunten naar voren te brengen, uiteindelijk moet je toch tegemoetkomen.
Dus doe mij maar CDA-VVD met gedoogsteun PVV!
Kopvoddentaks en immigratiestop uit Islamitische landen gaat me te ver, maar immigratiestop van kansarme immigranten en eerste 10 jaar geen uitkeringen lijken me wel uitstekende maatregelen.
Geplaatst door zacht op zondag 1 augustus 2010 om 11:44
@nocentinifan
Overigens gaat het stiekem al jaren niet zo heel goed meer met de Zwitserse economie, de dure vakanties van weleer zijn voorbij, tegenwoordig is het daar prima te betalen, ik ga in Wallis fietsen in augustus.

@tendam
De 'jeugd' is een stuk individualistischer geworden, in mijn studententijd (vorige eeuw) kwamen er duizenden af op demonstraties, tegenwoordig zie je 25 man met een slecht gespeld spandoek.
Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 augustus 2010 om 11:47
@Euskaltel, Ik ben niet helemaal thuis in de Nederlandse politiek hoor, maar dit valt me op:

Quote:
Het is niet voor niets dat de PVV zoveel zetels heeft gewonnen, daar is een goede reden voor. De manier waarop de PVV zijn standpunten naar voren brengt is misschien niet de beste manier, maar wel een slimme manier.

In jouw ogen is ethiek dus ondergeschikt aan stemmenronselarij?
[1] 2 3 4 5 6