Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaatst door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door BambinoDoro op zaterdag 4 juli 2009 om 23:47
WE gaan het hebben over Mart Smeets, en WE vinden dat het een man is met een eigen stijl.

Nu even serieus smiley Mart Smeets is nou eenmaal een man met aparte stijl van presenteren, en ik denk dat voor hem geld 'hate it, or love it' Hij maakt mooie tv maar als ik nu eerst naar de Belfg kijk ( tour 2009 vive le velo) dan merk ik wel dat het zo veel rustiger en kalmer is, en dit zorgt toch voor een beter overzicht.
Geplaatst door Contadorfan op zaterdag 4 juli 2009 om 23:58
Ik vindt hem een goede aanwinst voor de Nederlandse tv!! Go Mart!!!

Off topic
Heb je de moeilijke rebus van de nos gezien>>?
je zag een vis+een kont+ informatie iets -- welke renner is dat??
visconti lijkt me zo....
Geplaatst door gibofan op zaterdag 4 juli 2009 om 23:59
Ik vind hem wel vaker goed bezig, maar als hij bijvoorbeeld zegt: "Tony Martin, kent u die? Nee, dat is een Duitser.", dan voel ik toch weer een frustratie opkomen.
Geplaatst door kleiss op zaterdag 4 juli 2009 om 23:59
vis cont i
Geplaatst door gibofan op zondag 5 juli 2009 om 00:00
@Contadorfan,
lijkt me ook, maar misschien is het niet de bedoeling om die rebussen te bespreken hier?
Geplaatst door montventoux op zondag 5 juli 2009 om 00:16
beetje ouwe-jongens-krentebrood maar zeer gewenst als programmamaker/presentator. En enthousiast commentator. Die samenvattingen doet hij even uit de losse pols. Hulde daarvoor. De muziek is ook altijd goed. Dalida (!)

En ik snap heel goed dat mensen Smeets niet kunnen pruimen.

@Friso: seniel vind ik totaal niet aan de orde. Je intro is niet bepaald objectief.

Ik heb Giovanni V. maar snel gemaild naar de NOS, ipv hem op het forum te gooien. Ik wil die fiets wel ook al heb ik vandaag een nieuwe gekocht. Dus ik stel voor dat we die rebussen hier niet gaan oplossen.
Geplaatst door gibofan op zondag 5 juli 2009 om 00:39
Quote:
Geplaats door montventoux op zondag 5 juli 2009 om 00:16
Die samenvattingen doet hij even uit de losse pols. Hulde daarvoor.

Volgens mij leest hij het echt van de autocue hoor. Ik zag een aantal jaar geleden een avondetappe waarin wat Mart Smeets zei, ook als ondertiteling in beeld was te zien.
Dat is een beetje raar he, als hij het uit de losse pols zou doen. smiley
Geplaatst door Friso op zondag 5 juli 2009 om 00:42
@ Montventoux:
Het was ook niet de bedoeling dat de introductie objectief zou zijn. Het is ook een beetje gechargeerd, om aan te zetten tot discussie, hèh?
Bovendien nuanceer ik het door 'in meerdere of mindere mate' eraan toe te voegen.

Nou, ik ga slapen. ¡Buenas noches, mis amores!
Geplaatst door montventoux op zondag 5 juli 2009 om 01:03
@Friso: ach ja, je hebt groot gelijk. Hoe meer discussie hoe beter...
@Gibo: Ik geloof je graag. dan weet hij nog wel goed te acteren en dat is ook knap.

HIER nog een komisch stukje over de NOS-commentatoren van toen en nu

Hoewel Boogerd m.i. nogal wordt overschat als commentator. Hij is gewoon een goeie sidekick. En dat is ie
Geplaatst door gibofan op zondag 5 juli 2009 om 01:25
Ja, Mart las volgens mij ook niet de tekst letterlijk op, soms liet hij een woordje weg of liepen zijn zinnen een beetje anders.

Boogerd erbij is erg leuk, maar je hebt dan wel een "echte" commentator daarnaast nodig.
Geplaatst door BambinoDoro op zondag 5 juli 2009 om 11:54
Michael zal deze Tour weer te zien zijn bij de Avond etappe. als het goed is in Barcelona.
Geplaatst door Henki op zondag 5 juli 2009 om 11:59
En hij gaat erbij zitten bij de bergetappes volgens mij smiley
Geplaatst door yoeri op zondag 5 juli 2009 om 14:34
@ Contadorfan:

nee man het is menchov?

Wat denk je zelf!?

Tuurlijk is het Visconti, wat anders!?

Maar ff vraagje: waar kun je dat antwoord heen sturen.. ik wil die fiets winnen..! Maar ze lieten niets zien waarheen je het moest sturen? of ik had het gemist!

Thnx alvast!

On Topic: Mart Smeets is echt geweldig de manier van vertellenv an hem vind ik echt Über VET!

Hij praat dan wel van kent u hem? enzvoort.. maar dat vind ik niet erg.. hij verteld het gewoon op een spannende maar toch rustige en makkelijke manier!

leuk om naar te kijken! smiley
Geplaatst door unexplored op zondag 5 juli 2009 om 14:41
yoeri, tourquiz@nos.nl

Stond een paar seconden in beeld
Geplaatst door yoeri op zondag 5 juli 2009 om 14:45
ohw okee haha tnx!
mogen ze op het laatst eig ook nog wel ff vermelden haha, als ze wat reacties willensmiley
Geplaatst door gibofan op zondag 5 juli 2009 om 15:47
Er zijn ook mensen die het kunnen opzoeken op internet.
Geplaatst door tristania op zondag 5 juli 2009 om 17:49
Vond Mart Smeets vroeger wel leuk. Kijk nog steeds graag naar de avondetappe maar begin me wel te irriteren aan Mart. Zijn ego is groter dan de tour de France. Verschrikkelijk. Hij vind zichzelf zo interessant en belangrijk.
En dat moraliserende van hem. Continu ook over doping praten. Het D-woord zoals hij dat noemt. Irritant.
Geplaatst door dutchfubar op zondag 5 juli 2009 om 18:01
Het moet toch wel beter dan gisteren hoor, dat was bepaald niet goed. Hij viel Aboutaleb veel in de reden, daar moet je mee oppassen als 'interviewer' en Breukink zat er echt voor spek en bonen, had net zo goed niet er kunnen gaan zitten.
Geplaatst door Koel op zondag 5 juli 2009 om 19:13
Laffe man natuurlijk die Smeets, enkele dagen geleden was hij nogal suggestief richting Rabo v.w.b.
de "affaire" Dekker, dat ze alles op tafel dienen te gooien, etc. etc...

En gisteren? Helemaal niets, beetje slap ouwehoeren met Breukink "mag ik wat geks zeggen? dit was een tijdrit voor jou geweest"....
En een kritische houding van Breukink hoef je al helemaal niet te verwachten, slappe drol!

Mag ik wat geks zeggen Mart? Het is maar goed dat ik een breedbeeld TV heb, anders pas je er niet eens helemaal op en dan heb ik het niet alleen over je ego....!
Geplaatst door Geronimo op zondag 5 juli 2009 om 20:07
voor alle liefhebbers: de Mart Smeets Bingokaart:

http://pics.bnn.nl/data/media/db_download/504_b4bc77.pdf
Geplaatst door Friso op zondag 5 juli 2009 om 23:57
Feit is dat Smeets fouten maakt die mij, als ik ze op WielerFlits zou maken, slechts hoon en spot zouden opleveren.
Een kleine greep uit twee afleveringen van De Avondetappe:

1. Over Contador: "De tourwinnaar van vorig jaar." (moet zijn: twee jaar geleden)
2. Over Dessel: "Deze man werd ooit vijfde in de Tour. " (moet zijn: 6e)
3. Over Roulston: "Daar staat Dennis Roulston." (moet zijn: Hayden Roulston)

En een niet-wielrengerelateerde:
4. Tegen Ahmed Aboutaleb: "U bent burgemeester van Amsterdam." (moet zijn: Rotterdam)

Hij komt er altijd mee weg. Met twintig vingers in de neus. Omdat hij Mart Smeets is.
Mag ik dat zo zeggen? Ja, dat mag ik zo zeggen.
Geplaatst door gibofan op maandag 6 juli 2009 om 00:08
Omdat hij Mart Smeets is, maar ook omdat velen bij de NOS veel fouten maken.

Ducrot zei vandaag ook in het begin iets geks: "Caisse d'Epargne heeft een flink aantal Fransen in de ploeg, Coyot bijvoorbeeld."

Daar zou je misschien nog om kunnen lachen, maar Clement lang voor Ten Dam aanzien is vrij vervelend.

Ook zijn ze slordig in de voorbereiding, misschien hebben ze ook weinig tijd ervoor. D&D wisten bijvoorbeeld niet wanneer de etappes zonder oortjes zijn. Vind ik een beetje raar.

En er zijn nog tal van andere voorbeelden. Alleen vandaag al. (Garmin voor Dean etc.)
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 00:19
Kijken jullie wel eens naar bv. Pauw & Witteman of DWDD? Daar worden ook veel van dit soort foutjes gemaakt, maar misschien valt het daar niet op omdat het onderwerp je niet interesseert. Blijkbaar is het thuis op de bank makkelijker dan live op tv.
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 00:38
en dat laatste is het hem dus, tendam... Voorbereiding kan vast beter maar ze hebben én een breed publiek te bedienen (wij wielerflitsers zitten op een ander=hoger niveau smiley én ze hebben ook nog eens een heftige 3 weken werk. Voor velen natuurlijk een droombaan maar doe het maar eens na....
Geplaatst door gibofan op maandag 6 juli 2009 om 00:39
Ik kijk vaker naar Pauw & Witteman, maar daar maken ze niet zo veel foutjes volgens mij. Het gaat echter niet alleen om de foutjes, maar vooral om de fouten en dan de houding van Smeets erbij.
Aantal jaar geleden was de avondetappe gewoon een stuk beter.
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 00:42
Vooral Paul Witteman heeft behoorlijk wat slips of the tongue. Dat hadden bv. Barend & Van Dorp ook. Het hoort er blijkbaar bij. Zo'n uitzending vollullen is een hele kunst.
Geplaatst door zacht op maandag 6 juli 2009 om 08:14
Quote:
Ducrot zei vandaag ook in het begin iets geks: "Caisse d'Epargne heeft een flink aantal Fransen in de ploeg, Coyot bijvoorbeeld."

Ik snap hem niet. Caisse heeft 6 Fransen in dienst waaronder Coyot.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 08:47
Ik vond Mart Smeets gisteren in de avondetappe al een stuk beter. De gasten kregen wel ongeveer evenveel tijd, maar wat ik nog steeds heb is dat er geen gesprek op gang komt. Want zodra ze beginnen te praten kapt Smeets het af, waardoor er bijna nooit wat interessants verteld wordt. Dat hoort blijkbaar bij de luchtige programma's van tegenwoordig, dat vind ik wel een beetje jammer.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 6 juli 2009 om 10:49
Quote:
Geplaats door Koel op zondag 5 juli 2009 om 19:13
Laffe man natuurlijk die Smeets, enkele dagen geleden was hij nogal suggestief richting Rabo v.w.b.
de "affaire" Dekker, dat ze alles op tafel dienen te gooien, etc. etc...

En gisteren? Helemaal niets, beetje slap ouwehoeren met Breukink "mag ik wat geks zeggen? dit was een tijdrit voor jou geweest"....
En een kritische houding van Breukink hoef je al helemaal niet te verwachten, slappe drol!

Alsof Breukink niet de voorwaarde had gesteld het niet over Dekker en het niet veel over de resultaten van die dag te hebben. Dat was duidelijk merkbaar, Breukink wou daar als ex-renner en laatste geletruidrager wel zitten, en niet als ploegleider van Rabobank.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 11:04
Ik had ook niet verwacht dat Smeets shokkerende vragen ging stellen. Maar ik vond dat ze Breukink flink links lieten liggen en het is geen prater dus als je er niks van kan maken, nodig hem dan niet uit zou ik zeggen.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 6 juli 2009 om 11:29
Een kwestie van warme banden onderhouden tussen de NOS en de Raboploeg. Kan nog zeker wel van pas komen.
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 11:41
dutch en hakkie: eens.

Smeets kan weinig met alleen vermoedens. Je denkt toch niet dat Rabo hem alles vertelt. Smeets 'weet' natuurlijk veel maar kan zonder bewijs weinig anders dan in vaagheden spreken.
----------
Geplaatst door BambinoDoro op maandag 6 juli 2009 om 13:08
Smeets is gewoon erg entousiast als het om wielrennen gaat, en dan praat hij zo snel dat hij vaak foute dingen zegt. En namen.....daar is Smeets wel een held is zeg....altijd verkeerd
Geplaatst door frankjanssens op maandag 6 juli 2009 om 13:12
Ik ben een groot Smeets adept maar ik denk dat Smeets schrok toen hij de startlijst onder ogen kreeg en de namen van Eddie merckx, Gerrie Kneteman en Jan Raas niet zag staan, maar Albert Timmer, santambrogio en Hupond. Smeets = het oude wielrennen
Geplaatst door Miek op maandag 6 juli 2009 om 13:50
In mijn ogen is Mart Smeets de meest egocentrische man op tv.

Hij geeft de nieuwe generatie geen kans. En dan doel ik niet alleen op het wielrennen, maar ook bij het schaatsen (Dionne mag op vrijdagavond wel erbij zitten, maar zaterdag en zondag zijn voor Mart). Ik krijg bij voorbaat al de kriebels wanneer hij over zichzelf praat in de derde persoon en wanneer alle 8 renners van een ploeg opgenoemd worden om het vervolgens bij de negende naam pas goed te hebben.

En wanneer zie je nog een vrouw van middelbare leeftijd van boven de 100 kg op tv? Die worden systematisch van de buis geknikkerd omdat ze er niet appetijtelijk genoeg uitzien terwijl bolle bourgondische Mart het volledige breedbeeld vult tijdens de avondetappe.

Zo, even wat frustratie van een vrouwlijke wielersportfan smiley
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 14:04
@miek
Het schijnt dat zo'n 60 % van de kijkers naar de Avondetappe vrouw is, dus blijkbaar heeft Mart toch 'n zekere appeal.
Ik ben het v.w.b. vrouwen van middelbare leeftijd met je eens. Waarom wordt bv. Hanneke Groenteman weggestopt in dat waardeloze Vrouw & Paard? Laat haar lekker De Zomer Draait Door presenteren, ipv die talentloze leeghoofden die er nu zitten.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 14:24
@Miek Ben het met je eens, vooral van Dionne, het wordt tijd dat er ook eens andere gezichten bij de NOS komen, buiten Mart 'Mag ik dit zeggen, ja dat mag ik zeggen' Smeets, Jack 'Lex Goudsmid' van Gelder en Tom 'Met jouw goedkeuren gaan we er even tussenuit' Egbers.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 6 juli 2009 om 14:33
Er is ook niet veel (goede) aanwas wat dat betreft. Ik mag Mart ook niet altijd even graag, maar om nou naar een middelbare vrouw van boven de 100 kg te kijken gaat me ook wat te ver smiley

Vroeger had je Danielle Overgaag smiley
Geplaatst door Miek op maandag 6 juli 2009 om 15:00
Ik wil wel een poging wagen smiley

Maar dat zoek ik nog mensen van dit forum die mij bij willen spijkeren. Even fine-tunen zeg maar. Profielschets: vrouw, 25 jaar en onder de 100 kg. Biedt dit mogelijkheden?
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 15:01
Je voldoet niet eens aan je eigen voorwaarden smiley
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 15:01
jean nelissen!
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 15:03
Jeanine?
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 15:05
@Fernando Escartin Is er geen goede aanwas, omdat die er simpelweg niet is, of omdat de bobo's het niet toelaten. Ik denk namelijk het laatste, maar doordat je niemand ziet lijkt het alsof ze er ook gewoon niet zijn.
Geplaatst door Miek op maandag 6 juli 2009 om 15:07
@ tendam: Ik hoop dat je aanvoelt dat hier enig sarcasme aanwezig is.

@ dutchfubar: Ik denk ook het laatste. Dat wij alleen de gevestigde orde te zien krijgen wil niet zeggen dat er geen talent aanwezig is. Je moet ook de kans krijgen om het talent te laten ontwikkelen. En zoals bij de NOS bekend is: fouten maken mag smiley
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 15:11
@dutch en miek: de bobo's zijn geïnteresseerd in kijkcijfers. Met Smeets gaat dat prima (hoe meer gezeur, hoe hoger de kijkcijfers). En ik zou Dione/Sofie/Hanneke/Tooske/Linda/Angelique/Sherina/Effelien/Susan/Hooske/Blooske/Flufke/Noraly nog niet in de plaats van smeets willen zien
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 15:17
Een sportdiscussieprogramma met Hooske, Blooske en Flufke, met als vaste gast Noraly Beyer. Ik zie het wel zitten.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 15:19
@montventoux Ik bedoel met bobo's de Smeetsen en Van Gelders bij de NOS. En kijkcijfers horen voor de NOS niet zo belangrijk te zijn, het gaat om kwaliteit, anders zie ik niet in waarom ze nog publieke omroepen hebben en ze niet gewoon commercieel maken. En misschien is het op dit moment nog steeds wel moeilijk om een vrouw een sportprogramma te presenteren, omdat we nou eenmaal gewend zijn om een man te zien. Mensen zijn toch van zichzelf wel conservatief en willen iets betrouwbaars zien. Maar als je het lef toont om verandering te brengen gaan mensen het waarderen. Je ziet het bv bij het Journaal, waar bijna alleen maar vrouwen nog presenteren en toch ook wel eens een nieuw gezicht de kans krijgt en ze doen het hartstikke goed.
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 15:23
@dutch
Ik zie bij Studio Sport nog het liefst Dione de Graaff, en ik denk velen met mij. Dus ik denk eerder dat het aan het conservatisme van de NOS ligt.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 15:32
@tendam Ik bedoel het natuurlijk in het algemeen. Kijk wat mij betreft mag Dione de complete NOS presentatie overnemen smiley. Maar je ziet het bv aan de samenvattingen van het voetbal. Buiten de reclame zijn die absoluut niet beter dan bij RTL volgens mij, maar toch is dat studio sport vertrouwder.
Geplaatst door Abdoe op maandag 6 juli 2009 om 16:40
Is Eva Jinek niks voor de Avondetappe? Van haar boobies is het nog maar een kleine stap naar Liz Hatch.
[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10